معترضان پاکستانی: اجازه اهانت به مقدساتمان را به آمریکا نمی‌دهیم
سنگر ولایت اردستان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان

مردم معترض شهرهای اسلام‌آباد، راولپندی، کراچی و پیشاور عصر روز جمعه و پس از اقامه نماز جمعه به خیایان‌ها ریخته و علیه هتک حرمت قرآن کریم توسط نظامیان آمریکایی در افغانستان شعار سر دادند.

            

در شهرهای اسلام‌آباد و راولپندی نشست‌هایی با هدف محکوم کردن این اقدام نظامیان آمریکایی برگزار و سخنرانان با ایراد سخنرانی، این عمل غیر انسانی و ضد حقوق بشری را تقبیح کردند.

در کراچی نیز مردم معترض با فراخوانی حزب "الدعدوه" دست به راهپیمایی زده و اخراج سفیر آمریکا و قطع رابطه با این کشور را از دولت خواستار شدند.

         

نوید قمر" رئیس جماعه‌الدعوه" در کراچی در این تجمع گفت: آمریکا در افغاستان شکست خورده است و راهی  برای بازگشت محترمانه ندارد لذا از طریق سوزاندن قرآن کریم مردم مسلمان را تحریک می‌کند.

 وی با شریک خواندن رئیس جمهور و وزیر دفاع آمریکا در این حادثه، افزود: ما نمی‌توانیم آنان را عفو کنیم و تنها راه آن جهاد است.

در شهر پیشاور نیز صدها تن از مردم معترض با بستن جاده اصلی این شهر دست به  اعتصاب زده و پرچم آمریکا و آدمک آمریکا را به آتش کشیدند.

        

جمعیت علمای اسلام پاکستان نیز در شهر کراچی علیه این واقعه دست به تظاهرات زدند.

 

"مولوی عبدالغفور حیدری" یکی از رهبران این حزب در سخنان خود با بیان اینکه پاکستان باید در روابط خود با آمریکا تجدید نظر کند، افزود: به آمریکا اجازه نمی‌دهیم به مقدسات، مذهب و کتاب آسمانی مسلمانان بی احترامی کند. 

روز گذشته شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان نیز شاهد برگزاری تجمعات و تظاهرات‌های اعتراض‌آمیز به هتک حرمت قرآن کریم توسط نظامیان آمریکایی بود.

تظاهرات کنندگان با حمل پلاکارت‌ و فریاد شعارهایی علیه آمریکا و ناتو، از کشورهای اسلامی خواستند تا روابط خود با آمریکا و ناتو را قطع کنند.

سخنرانان این تجمع اعتراض‌آمیز همچنین تهدید کردند که ناتو با این اقدام به استقبال نابودی خود رفته است.

آنان با بیان اینکه در راه صیانت و حفاظت از تکریم قرآن از هیچ قربانی دریغ نخواهند کرد، از دولت پاکستان خواستند تا سفیر آمریکا را از پاکستان اخراج کند.

نیروهای آمریکایی در پایگاه "بگرام" افغانستان در شمال کابل روز دوشنبه با به آتش کشیدن صدها جلد قرآن، موجی از خشم و انزجار را در شهرهای مختلف افغانستان و سایر کشورهای اسلامی ایجاد کردند.

به دنبال هتک حرمت قرآن کریم توسط نظامیان آمریکایی در پایگاه بگرام از روز سه شنبه گذشته تظاهرات گسترده ای در بسیاری از ولایت‌های این کشور در محکومیت این اقدام آغاز شده است.

بیش از 10 ولایت افغانستان صحنه تظاهرات گسترده مردمی علیه نظامیان آمریکایی بوده همچنین در برخی از ولایت‌ها پایگاه‌های نظامیان خارجی هدف حمله تظاهرات کنندگان قرار گرفته است.

در پاکستان نیز مردم این کشور بنا به دعوت برخی گروه‌های مذهبی به خیابان‌ها آمده و علیه این اقدام توهین‌آمیز نظامیان آمریکایی شعار سردادند.

مطلب ارسالی ازemran



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 30576
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

پیج رنک